FR | NL | DE   
 
  Welkom
 
 
   

Belangrijk bericht


Geef nooit uw bancaire codes door en geef uw bankkaarten niet uit handen.


Dat is en blijft de enige manier om u niet te laten vangen door phishing.

Phishing is de techniek waarbij fraudeurs onder valse voorwendsels trachten uw bankgegevens, bankcodes en bankkaarten te bemachtigen.

Ze nemen contact op via mail of telefoon en doen zich voor als medewerkers van bekende bedrijven zoals banken, softwareleveranciers, overheidsinstellingen, enz. Ze maken daarbij gebruik van vervalste mails en vervalste websites met de bedoeling om uw bankgegevens en/of bankkaarten te bemachtigen of om malware op uw computer te installeren.

Enkele voorbeelden van fraudetechnieken:
  • Spontane telefoontjes van bijv. Microsoft om u telefonisch te assisteren bij het oplossen van een PC-probleem en waarbij men tijdens het gesprek tracht uw computer over te nemen.
  • Mails namens de bank over een nieuwe bankkaart of digipass waarbij eerst enkele gegevens via een link dienen te worden doorgegeven en waarbij eventueel de bankkaarten moeten worden opgestuurd.

Geef in geen geval uw bankcaire gegevens (pincodes, codes van de digipass, enz.) door : noch telefonisch, noch via een specifieke website en stuur uw bankkaarten niet op.

Meer info over phishing vindt u op:

  • Crelanonline.be
  • www.febelfin.be
  • www.safeonweb.be

    of doe de test: https://www.safeonweb.be/nl/doe-de-phishingtest!
     crelan-online@crelan.be.



  •    
     

    Wegens een optimalisatie van onze online en mobile bankingtoepassingen zijn Crelan Online en myCrelan onbeschikbaar van zaterdag 24 februari 22.00u tot zondag 25 februari 3u.
    Ook de Mobile en Tablet app en de Cash & More-toestellen zullen tijdens deze periode niet beschikbaar zijn.
    Wij excuseren ons voor de overlast.
     
     
      Vie Privée    -    Crelan.be    -    Règlement